GRATIS LEVERING op bestellingen boven 300€ SPOEDORDERS moeten voor 12:00 uur worden doorgegeven KLANTENSERVICE beschikbaar tussen 10:00 en 16:30 uur

Hier is een selectie van veelgestelde vragen over onze diensten en levering. Als u echter niet de informatie kunt vinden die u zoekt, mail ons dan op klantenservice@puckator.nl.

Laatste update: 22 juni 2021

Bestellen

Is er een minimum orderbedrag?
Ja, Puckator is een groothandel. Het minimum orderbedrag is vanaf 22 juni 2021 gezet op €150 (zie berichtgeving hieronder). 

Per 1 juli 2021 veranderen de regels voor het importeren naar en binnen de EU. Deze wijzigingen hebben geen betrekking op de Brexit en zouden oorspronkelijk op 1 januari van kracht zijn gegaan. Het doel is om de btw-verplichtingen te vereenvoudigen voor bedrijven die grensoverschrijdende verkopen van goederen en diensten uitvoeren onder de waarde van € 150. Om het simpel te houden en de hinder voor al onze klanten tot een minimum te beperken, verhogen we vanaf 22 juni 2021 ons minimum orderbedrag naar 150 € netto. 

Ik wil voor minder dan €150 bestellen, kan dat?
Nee, dat kan niet op deze website. Maar u kunt wel overwegen om te bestellen via onze Engelstalige dropshipping website. Hier kunt u zonder minimaal orderbedrag bestellen en de bestelling laten afleveren waar u dit wilt: bij uzelf of direct bij de klant.

Waar vind ik uw prijzen?
Om onze prijzen te zien, kunt u een registreren (rechts boven op onze website via "Meldt u aan".) Dit is gratis en duurt slechts 2 minuten. U hoeft namelijk alleen maar uw e-mail adres en wachtwoord in te vullen. Zodra u zich geregistreerd heeft, kunt u een blik werpen op al onze producten en prijzen. En u kunt zich ook inschrijven op een nieuwsbrief die ervoor zorgt dat u op de hoogte blijft over onze nieuwste producten en productlijnen. Klik op deze link om te registreren.

Heb ik een gebruikersnaam en wachtwoord nodig om de prijzen voor de groothandel te kunnen zien?
Ja, u creëert deze bij het registreren. Vergeet niet om een gebruikersnaam en wachtwoord te kiezen die u gemakkelijk kunt onthouden.

Waarom zijn er twee of meerdere prijzen weergegeven?
De eerste prijs is onze vaste groothandel prijs, de gunstigere prijzen zijn de bulkprijzen en kan tot wel 25% goedkoper zijn dan de standaard prijs. De reden dat we deze lage prijs voor bulk orders bieden, is dat wij voor dit bedrag precies een hele doos vol kunnen verzenden en dat de goederen niet afzonderlijk hoeven te worden verpakt. Hierdoor besparen we verpakkingsmateriaal en verwerkingstijd. Maar maak je geen zorgen als je geen bulkorder kunt plaatsen want onze standaard prijs biedt u nog altijd een zeer goede winstmarge. Wanneer u bent ingelogd, kunt u bij een artikel beschrijving tevens de aanbevolen winkelprijs vinden.

Zijn de prijzen inclusief BTW?
Nee, alle prijzen zijn exclusief BTW.

Moet ik BTW betalen?
Vanaf mei 2020 is Puckator BV, ons nieuwe Nederlandse bedrijf, actief en daarom betalen alle klanten in Nederland 21% Nederlandse BTW. Voor België en alle andere EU-bedrijven (met uitzondering van Nederland) die een geldig (= actief en verifieerbaar in de EU-database) BTW-nummer voor dat land hebben, en dit in het daarvoor bestemde veld tijdens het afrekenproces invoeren, dan berekent het systeem op de onze website geen BTW. Indien u geen BTW nummer heeft of geen BTW nummer invoert op de website, dan wordt 21% Nederlandse BTW in rekening gebracht op de bestelling.

Ik heb een BTW nummer ingevuld tijdens de bestelafhandeling maar het wordt niet goed doorgevoerd. Hoe komt dat?
Het kan zijn dat het nummer niet op de juiste manier is ingevuld (het systeem neemt het nummer maar op één manier aan, misschien heeft u een 0, een cijfer, letter of een spatie teveel) of het kan zijn dat u, nadat u het BTW nummer tijdens de orderverwerking heeft ingevuld, iets heeft gewijzigd in de winkelwagen waardoor het btw nummer veld (en het coupon code) veld mogelijk weer leeg is geworden en opnieuw ingevuld zou moeten worden. Het BTW nummer kan ingevuld worden bij het factuuradres en het afleveradres.

Ik heb een couponcode (bijv. 10% welkomstkorting) ingevuld tijdens de bestelafhandeling maar toch wordt er geen korting toegepast. Hoe komt dat?
Het kan zijn dat u, nadat u de coupon code tijdens de orderverwerking heeft ingevuld, iets heeft gewijzigd in de winkelwagen waardoor het coupon code veld weer leeg werd en de code opnieuw ingevuld zou moeten worden. Er kan tevens een beperkt aantal pogingen er coupon code zijn dat u heeft overschreden. Schrijf de code dan in het opmerkingen veld en rond de bestelling af zonder directe betaling (kies voor bankoverschrijving, dit voert niet naar een betaalsysteem). De klantenservice kan de code dan alsnog handmatig verwerken en u een email toesturen met het juiste totaalbedrag. 

Zijn de online producten voorradig?
Bij de producten staat vermeld hoeveel artikelen van het betreffende product op voorraad zijn. De hoeveelheid beschikbare voorraad wordt in real-time weergegeven op meerdere Europese Puckator websites. Het kan voorkomen dat twee orders elkaar overlappen voordat de hoeveelheid voorraad op de website is aangepast. Wanneer dit het geval is, dan sturen wij u zoveel mogelijk artikelen toe. Opmerking: we berekenen nooit de kosten van de ontbrekende goederen, u betaalt enkel de producten die worden geleverd. Indien u de hele order heeft betaald en er waren goederen niet meer voorradig ten tijde van het inpakken, dan blijft er een tegoed over op uw klantenaccount. Wij betalen dit terug naar de rekening waarmee u heeft betaald. Alternatievelijk kunt u ervoor kiezen om het tegoed te laten staan op uw klantenaccount bij ons. Wij trekken het dan handmatig van uw volgende bestelling af.

Kan ik producten een poosje in mijn winkelwagentje laten en later pas verder gaan met de bestelling?
Dat kan. Maar hou er rekening mee dat de doorlooptijd van producten vrij hoog ligt. Er komen hier dagelijks bestellingen binnen uit heel Europa (en erbuiten) en de voorraad kan daardoor snel dalen, zelfs met hoge voorraad.  We raden u daarom aan niet te lang te wachten met bestellen. Controleer ook altijd of alle producten die u in uw winkelwagentje had opgeslagen, nog voorradig zijn wanneer u de bestelling gaat afronden.

Er waren ten tijde van het inpakken van mijn goederen bepaalde artikelen niet meer voorradig. Toch zie ik deze artikelen nog als voorradig op de website staan, hoe kan dat?
Het kan een aantal oorzaken hebben. Bijvoorbeeld wanneer er een bestelling is geannuleerd waardoor deze artikelen weer vrijgegeven zijn en terug aan de voorraad zijn toegevoegd. Of wanneer de website nog niet gesynchroniseerd is met de magazijn database. De orderverwerking is een heel dynamische omgeving en de voorraden kunnen daardoor fluctueren.

Terugstorten

Hoe worden teveel betaalde bedragen vergoed?
Deze worden terug gestort op de bankrekening waarmee u heeft betaald. Hou er bij buitenlandse (België etc) bankoverschrijvingen rekening mee dat het in sommige gevallen 1 tot 2 werkdagen kan duren voordat een bijschrijving op uw bankoverzicht zichtbaar is. Alternatievelijk kunt u ervoor kiezen om het tegoed te laten staan op uw klantenaccount bij ons. Wij trekken het dan handmatig van uw volgende bestelling af.

Verrekenen met een volgende bestelling

Hoe gaat verrekenen met een volgende bestelling?
Indien u het tegoed met een volgende order wilt laten verrekenen, dan moet u bij uw volgende order kiezen voor betaalwijze 'vooruitbetaling per bank'. Wacht daarna met betalen totdat u van ons een separate email met een proforma factuur ontvangt. De proforma factuur wordt over het algemeen binnen 1 werkdag aan het door u opgegeven klant-emailadres toegestuurd (m.u.v. het weekend). In de begeleidende email van de proforma factuur vermelden wij het juiste te betalen bedrag (na aftrek van het tegoed).

Ik wil geen tegoed of restitutie maar wil graag de goederen alsnog ontvangen bij een volgende order, kan dat?
In principe is dit mogelijk, u kunt dit doorgeven aan de klantenservice. Wij kunnen echter niet garanderen dat de artikelen nog voorradig zullen ten tijde van uw volgende order. In dat geval wordt er alsnog een tegoed verrekend met de desbetreffende order.

Kleur- of ontwerp voorkeuren

Kan ik een voorkeur aangeven voor een bepaald ontwerp indien er 2 of meer ontwerpen bij een product code horen?
Het is niet mogelijk om kleur- of ontwerp voorkeuren door te geven. Puckator probeert een goede selectie van ontwerpen aan te bieden en soms betekent dit dat er twee of meer ontwerpen onder één artikel code vallen. U ziet dit aan de foto's waarop het artikel in meerdere kleuren of ontwerpen wordt getoond. Helaas kunt u niet één bepaald ontwerp of één bepaalde kleur als voorkeur aanvragen maar u krijgt wel een goede mix van de beschikbare ontwerpen.

Bijvoorbeeld: indien u 2 stuks van een code (met twee verschillende ontwerpen) besteld, streeft Puckator ernaar om beide ontwerpen te leveren. Het kan echter voorkomen dat u een oneven mix krijgt geleverd. Dit kan gebeuren als we zelf een oneven mix van onze leverancier hebben gekregen of wanneer de voorraad van dat artikel heel laag is. Indien het voor u belangrijk is om een even mix van kleuren of ontwerpen te krijgen, stuur dit dan als opmerking door op uw online bestelformulier. Dan kunnen wij het u tijdig laten weten wanneer we alleen maar een oneven mix kunnen opsturen.

Productafbeeldingen

Mag ik de productafbeeldingen van deze website kopiëren voor gebruik op mijn website?
Ja, zie onze Productfeed & Foto informatie pagina voor alle foto's plus informatie over onze product datafeed. 

Betalen

Welke betaalmethoden worden geaccepteerd?
Wij accepteren alle belangrijke credit cards (wanneer u snel wilt bestellen is betaling met een credit card de beste methode). Wij accepteren ook bankoverschrijvingen en PayPal betalingen. Puckator werkt alleen met vooruitbetaling (binnen 30 dagen, na deze termijn wordt de bestelling geannuleerd).

Is mijn geld veilig?
Ja, onze website en ons betalingssysteem zijn 100% veilig.

Betalen met bankoverschrijving
Naast de geautomatiseerde orderbevestiging, ontvangt u per separate email een proforma factuur ter betaling. De proforma factuur wordt over het algemeen binnen 1 werkdag aan het door u opgegeven klant-emailadres toegestuurd (m.u.v. het weekend). De goederen worden na ontvangst van uw betaling uitgesorteerd en verzonden.

Betalen met creditcard
Uw betaling wordt direct verwerkt. De bestelling wordt direct doorgestuurd naar het magazijn voor uitzoeken/inpakken en verzending. In het geval dat uw creditcard geweigerd wordt, dan ontvangt u van ons alsnog een proforma factuur per email om te betalen vooraleer verzending plaats kan vinden.

Betalen met PayPal
Uw betaling wordt direct verwerkt. De goederen worden direct doorgestuurd naar het magazijn voor uitzoeken/inpakken en verzending. In het geval dat uw betaling niet succesvol was, dan ontvangt u van ons alsnog een proforma factuur per email om te betalen vooraleer verzending plaats kan vinden. Wanneer u uw PayPal betaling heeft verricht en ons dit laat weten, dan kunnen wij uw order sneller doorsturen naar het magazijn. 

Verzenden

Hoeveel kost het verzenden?
Zie onze Bezorging/Verzending pagina voor gedetailleerde informatie over verzending en bezorging.  

Hoe lang moet ik wachten op mijn bestelling?
Sinds 1 januari 2021 en de transport perikelen van vervoer tussen het VK en Europa, zijn onze levertijden (met UPS) ca. 7 - 14 werkdagen op standaard orders. Er zijn tijdelijk geen spoedorders mogelijk totdat ons Europese Distributie Centrum (EDC) operationeel is. Dan zullen de levertijden weer aanzienlijk dalen en worden prioriteitorders weer mogelijk. 

Hoe wordt mijn bestelling verpakt?
De meeste cadeau artikelen zijn individueel verpakt maar sommige zijn met 2 tot 24 stuks samen verpakt (evt. in een doos ) binnen uw kartonnen doos (of dozen).

Van waaruit worden de goederen verzonden?
Het Puckator hoofdkantoor en haar magazijnen zijn vooralsnog gevestigd in Cornwall (Engeland) en vanaf deze plek zullen de goederen worden verpakt en verzonden. Wij streven ernaar om per 1 oktober 2021 ons gloednieuwe Europese Distributie Centrum (EDC) in Polen in gebruik te nemen. 

Transportschade

Wat te doen bij breuk of beschadigde artikelen?
Het is haast onvermijdelijk dat er wel eens een artikel kapot gaat of breekt tijdens de verzending. Mocht dit gebeuren dan kunt u ons mailen binnen 14 dagen na levering van uw bestelling: klantenservice@puckator.nl. Vermeld hierbij de volgende gegevens: klantcode, factuurnummer, betroffen artikelcode en aantallen en digitale foto's van de betreffende producten. Met deze gegevens wordt een schadeclaim aangemaakt. U ontvangt hiervan een credit nota. U kunt ervoor kiezen om dit bedrag te laten staan op uw klantenaccount en het van een volgende order te laten aftrekken of u kunt het bedrag laten uitbetalen naar uw IBAN bankrekening nummer (in dat geval hebben wij uw bankrekeningnummer en naam rekeninghouder nodig).

Let op: Een terugbetaling van beschadigde goederen wordt slechts tot 2 weken na de datum van uitgifte van de factuur gegarandeerd en alleen dan wanneer u digitale foto’s van de beschadigde/gebroken artikelen meestuurt. Met uitzondering van batterij aangedreven producten waarvoor u ook na deze periode een verzoek kunt indienen.

Worden er vervangende goederen toegestuurd bij transportschade?
Er worden in principe geen vervangende producten nagestuurd maar we kunnen uitzonderingen maken (dit wordt per aanvraag hiervoor bekeken). U hoeft de beschadigde artikelen niet terug te zenden (tenzij we u in uitzonderlijke situaties hierom vragen).

Hoe kan ik de voortgang van mijn bestelling volgen? Waar vind ik het Track & Trace nummer?
U ontvangt automatisch een bericht van UPS per email of text met het tracking nummer. U kunt de status ook volgen wanneer u inlogt op de website en naar "mijn account" gaat. Wanneer u desondanks nog vragen heeft over de voortgang van uw bestelling, kunt u contact opnemen via de Nederlandstalige klantenservice: klantenservice@puckator.nl

Retourneren

Voor goederen die gebroken, defect of beschadigd zijn gearriveerd: deze hoeven niet terug gezonden te worden (tenzij we u in uitzonderlijke situaties hierom vragen en dan zijn de retourkosten voor ons). Zie verdere informatie onder 'Transportschade' hierboven.

Voor onbeschadigde, verkoopbare goederen die u niet bevallen: deze kunnen binnen de 7 dagen bedenktijd worden teruggezonden op eigen kosten. Let op: normaliter geldt het EU recht 'Wet Verkoop op Afstand' alleen voor consumenten en niet voor geregistreerde bedrijven of natuurlijke personen die handelen in opdracht van een beroep of bedrijf.  Echter, Puckator is hierin coulant en neemt ook retouren van bedrijven aan. Indien u niet ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel en/of geen BTW nummer heeft, is de Wet Verkoop op Afstand altijd van toepassing. De retour verzendkosten zijn voor uw eigen rekening. Bewaar het verzendbewijs van de geretourneerde goederen zorgvuldig. Zodra de goederen terug zijn bij Puckator, ontvangt u een credit nota. Het tegoed van de terugestuurde producten wordt overgemaakt op de rekening waarmee u heeft betaald. 

BTW & KVK

Wat is het KvK nummer van Puckator?
Puckator BV is geregistreerd in Nederland met KvK nummer 75988372

Wat is het BTW nummer van Puckator?
Puckator BV is geregistreerd in Nederland met BTW nummer NL860469189B01

Private Label

Is het mogelijk om producten te laten leveren met ons eigen logo of productafbeelding erop?
Ja, op sommige producten is dit mogelijk. Voor meer informatie kunt u onze Gepersonaliseerd, Maatwerk, Eigen Label en Bulk pagina bekijken.

Copyright © 2000 - 2020 Puckator BV, Westplein 12-14, 3016 BM Rotterdam, KvK 75988372, BTW NL860469189B01